Taką wartość podaje instrukcja serwisowa skody , więc na pewno .
Oczywiście mówimy o nowej śrubie ze stałym pierścieniem uszczelniającym gdzie przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniami powinna być wymieniana i wygląda tak .
Informacja
Aby wyeliminować trzeszczenie uszczelek drzwi w skoda Yeti należy:
1. Obrócić metalowe rygle drzwi przednie i tylne. Przednie trzeba zamienić stronami tzn: lewy na prawą stronę i odwrotnie. Tył wystarczy po prostu obrócić.
2. Przesmarować uszczelki drzwi takie filcowe smarem ale nie silikonem bo to nic nie da.
3. Delikatnie prze regulować drzwi tzn. delikatnie je wciągnąć lecz bez przesady po prostu mają się nieco głębiej i szczelniej zamykać.
Efekt 100%
Pozdrawiam
Przesmarować uszczelki drzwi takie filcowe smarem ale nie silikonem bo to nic nie da.
zawsze dawało, nagle przestało? Smarem to tylko będą kurz łapać i ramy drzwi brudzić. Olej silikonowy jest OK. W większości przypadków nie potrzeba wcale regulować drzwi - wystarczy dobrym olejem silikonowym potraktować uszczelki. Sprawdzone wielokrotnie w O1, O tour, O2, O2FL, S2 - raz na pół roku czyli przed zimą i po zimie lecę wszystkie uszczelki i spokój. I warto pamiętać, że w wielu SKodach są podwójne uszczelki - w ramie drzwi też potrafią skrzypieć. Jesienią zapomniałem o szklanym dachu, to się przypomniał jak przyszły mrozy
chyba ogarnąłem temat trzasków okna panoramicznego
sprawa, którą serwis całkowicie olał okazała się banalna
otwierana część dachu mocowana jest do wózków, które pracują w prowadnicach
sześcioma śrubami (po 3 na każdą stronę) - nie jet to klejone na stałe - 3 z nich były całkiem luźne, jedna wyraźnie niedokręcona
mocowanie to jest zaślepione plastikową blendą mocowaną na wcisk
praca na 5 minut, trzaski zniknęły teraz jest tylko "szmer" uszczelek
jakby ktoś miał z tym problem to w pierwszej kolejności polecam to sprawdzić
plastikowe blendy (listwę maskującą) zdejmuje się od zewnątrz po podniesieniu okna dachowego do góry (pierwsza pozycja otwarcia)
ja zamykam dach jak temp. spada poniżej 10 i nie otwieram aż się na dworze nie jest ciepło i problemu nie mam.. od razu odpowiadam dach jest używany jak jest ciepło przed-wszystkim dla dzieci aby nie męczyć je klimą..samemu nie używam
jeżdżę czasami Octavią II FL Scout z tym samym silnikiem jaki ja mam w Yeti
różnice to u mnie DSG w Scoucie ma, obydwa auta mają zbliżony przebieg (Scout odrobinę większy) kupione w dokładnie tym samym czasie, używane w bardzo zbliżony sposób
jakościowo to 2 różne samochody Octavia trzyma się dzielnie a Yeti jakiś spie.... od początku
mierzyłem kiedyś decybelomierzem głośność:
- na postoju odpalony silnik, skrzynie na N - Yeti cichsza od Octavii Scout o 1 dB
- przy 50 km/h Octavia ok 2 dB cichsza od Yeti
- po wjechaniu na "połataną" drogę asfaltową przy 50 km/h Octavia wyszła ciszej o chyba 5 dB
wszystkie pomiary w tym samym czasie, Yeti przed wygłuszeniem
obawiam się, że nawet teraz - po wygłuszeniu - Yeti na lekko nierównej drodze było by głośniejsze bo głównym źródłem dźwięku jest tandetne wnętrze i duże wibracje silnika przenoszone do wnętrza auta a tego nie ma w Octavii (tzn nie występuje w tak wielkim stopniu)
mam też Yeti bez panoramicznego okna i na "lekko nierównej" drodze jest dużo cichsze od swojego brata z "panoramą" (prędkość 50-60 km/h, wystarczy połatana lekko nierówna droga)
Komentarz